LEADS VERSUS WEBSITE ELEMENTEN

 

onlinebedrijf-trex-werksalonDe website van je bedrijf heeft als doel: traffic op gang brengen, zoveel mogelijk leads genereren en daaruit weer optimaal klanten zien te krijgen. Maar met zomaar een website lukt dit niet. Hier volgen een aantal noodzakelijke stappen die jij met je website designer en -bouwer moet bespreken om tot een website te komen die voor jouw bedrijf succesvol is.

Uitnodigende homepage met duidelijke boodschap
Bezoekers van je website beslissen binnen een paar seconden wat ze van je bedrijf vinden en of ze daar wat in zien of niet. Het is dus heel belangrijk dat je homepage niet alleen innemend is, maar ook direct aan de bezoekers laat zien wat de de kern van je bedrijf en product of dienst is, en wat je voor hen kan betekenen. Zodat de bezoeker langer op je site blijft en de rest van je website ook bekijkt. En dat ze regelmatig terugkomen. Je wilt toch leads hebben?
Dit kan je bereiken door:
– Een goede aansprekende kop boven in de homepage van je website die vertelt wie je bent.
– Daaronder een kleinere kop met wat je doet, je diensten of producten
– Een kort tekstje dat dieper op je diensten (voor wie?) of producten (welke?) ingaat
– Noem de extra waarde die je diensten voor je klanten opleveren en waarom je bedrijf speciaal is
– Plaats een aantal bijzondere visuals op je website, zoals foto’s of infographics over je bedrijf
– Vraag de bezoeker om een reactie, bv over de website of over je diensten
– Zet aanbiedingen op de homepage (eBook, webinars etc)
– Social Media plaatsen (op elke pagina van je website bereikbaar) en (eventueel) een Blog

Visuals met een verhaal
Als je zorgt dat de beelden die je plaatst niet alleen van uitstekende kwaliteit zijn, maar ook nog heel interessant – door bv actuele zaken binnen je bedrijf te laten zien, of door een van je klanten op een bijzondere locatie een verhaal te laten vertellen over jouw dienst of product wat waar is – dan leidt dat ook tot meer conversie. Ook illustraties en infographics zijn behoorlijk populair bij websitebezoekers. Zorg ervoor dat bezoekers regelmatig terugkomen, dat is goed voor het krijgen van leads.

Diverse mogelijkheden tot contact
Op elke pagina van je website moeten telefoonnummer(s), email en contactknop makkelijk te vinden zijn. Er moeten minimaal 2 verschillende mogelijkheden op je website staan waarmee de bezoeker contact met je bedrijf kan maken.

Integreer een blog in je site: vehoging van traffic en leads
Een blog is een goede manier om je site een extra onderwerp te geven, het verhoogt de traffic van je site en genereert leads. Het blog moet in het website design zijn opgenomen en ook in het menu. Zorg ervoor dat je altijd een link naar je laatstgeschreven blog post  op je homepage van je site of desnoods in de footer.

Actieknop voor meer conversie
Zorg voor een actieknop of link op bijna elke pagina van je website om je bezoekers te helpen iets te vinden. Wil je dat ze een pdf downloaden? Of zich op je blog inschrijven? Je mailen voor meer informatie? Zich inschrijven voor een evenement of webinar? Een onderzoek lezen?? Een knop die duidelijk aangeeft waar hij voor staat leidt tot veel meer conversie, dat is bewezen. Maak het de bezoeker zo makkelijk mogelijk, dat genereert veel meer conversie.

Landingspagina’s schrijven voor meer leads
Landingspagina’s zijn een essentieel onderdeel voor content marketing en het genereren van leads. Door een specifieke landingspagina te schrijven voor elke actie of elk evenement van je bedrijf kan je je website bezoekers effectiever omzetten in leads, doordat je ze in deze pagina vertelt hoe makkelijk het voor ze is om deel te nemen aan deze speciale actie. En de opzet van deze specifieke landingspagina’s is de sleutel die je sitebezoekers omtovert in jouw nieuwe, potentiele klanten. Als bezoekers op jouw landingspagina komen wil je dat ze snel begrijpen wat jij ze kan levceren en waarom het voor hun waardevol is.

Integreer je social media
Wanneer je de Social Media iconen op je site zet maak je het voor je bezoekers van je site heel makkelijk om de informatie en inhoud over je bedrijf te delen met hun connecties.

Schrijf-je-in en abonneer-je knoppen
Maak een simpel abonneer- je formulier voor ‘fans’ die je nieuwsbrieven op je site en je blog goed vinden en regelmatig bezoeken. Zorg ervoor dat ze zich inschrijven voor zowel je nieuwsbrief als voor je blog door middel van twee verschillende calls-to-action-knoppen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top