WEBSITE DESIGN: 4 TIPS VOOR SUCCES

online-bedrijf-goed-webdesign

 

Succesvolle websites kenmerken zich door een ‘natuurlijke’ navigatie en een uitnodigend design. Het website design ontwerpen en de website bouwen zijn 2 totaal verschillende zaken. Sitebouwers die ook het website design aanbieden leveren vaak een koel en technisch design.Veel ondernemers huren daarom een website designer en een website bouwer in. Om het beste van 2 werelden te krijgen. De meeste website designers werken met vaste bouwers. Hieronder nog enkele punten waarop design en techniek hoog moeten scoren voor een succesvolle site.

Goed website design straalt betrouwbaarheid uit   
Een goed website design geeft een positieve eerste indruk en zorgt voor geloofwaardigheid van je bedrijf. Je website is het gezicht van je bedrijf en vertelt direct wie je bent en wat je te bieden hebt. Bezoekers die voor het eerst op je website komen besluiten binnen een paar seconden:
• of je bedrijf betrouwbaar is,
• of ze zaken met je willen doen,
• of ze zich prettig voelen op je website.

Hou het website design simpel
Makkelijke navigatie is de grootste must van een website. Je moet zonder moeite kunnen vinden wat je zoekt. Maak van de content op je website ‘afdelingen’ om verwarring te voorkomen. Geen ingewikkelde animatie, geen muziek of video’s die vanzelf starten. Daar verlies je bezoekers mee. Onderzoek heeft aangetoond dat hoe eenvoudiger het design van je website is, hoe meer de bezoekers je site waarderen.

Maak je website goed leesbaar
De content van je website moet boven alles goed leesbaar zijn. Een mooi maar rustig lettertype in de juiste lettergrootte. En in goed contrast met de achtergrond, liefst een donkere kleur op een lichte achtergrond. Onderzoek toont aan dat de meeste mensen dát het beste kunnen lezen. Zorg voor alinea’s met kopjes en tussenkopjes, maak lijstjes en gebruik beeld om de tekst zo toegankelijk mogelijk te maken. Dat maakt een website design helder en prettig .

Eén responsive website design voor al je mobiele apparaten
Laat één website (design en bouw) ontwerpen die op (bijna) alle mobiele apparaten werkt. Dit heet responsive design. Het is niet alleen kostbaar om voor elk apparaat een andere website te maken, het is ook niet SEO-vriendelijk om je traffic op deze manier te splitsen. Voor het ontwikkelen van een responsive website moet er meer werk verricht worden, zowel aan het design als aan de  technische realisatie. Ook is meer tijd nodig vanwege het testen op alle apparaten om de optimale werking van de website op elk apparaat te krijgen. Daardoor zijn de kosten voor het ontwikkelen van dit soort websites hoger (25-35%) dan voor de non responsive sites. Maar altijd nog lager dan wanneer je voor elk apparaat een andere website laat ontwikkelen.

Comments are closed.

Scroll To Top