Succesvolle verkooppagina schrijven

Verkoop formules

Er zijn werkelijk honderden verkoopformules te vinden. Sommige werken wel andere werken niet. Het is een kwestie van experimenteren welke voor jou bedrijf het beste werkt. Soms moet je iets doen wat een ander niet doet. De meeste verkooppagina’s zijn te vaak gericht op het geven van informatie. Verderop vertel ik je waar een perfecte verkooppagina aan voldoet.

 

Tekst schrijven

Een goede verkooptekst schrijven is een constante oefening in communicatie en overtuigingskracht. Foutloos Nederlands schrijven is mooi meegenomen. Maar zeker niet het belangrijkste om een goede tekst neer te zetten.

 

Beste verkoop techniek

De beste verkoop techniek bestaat niet.  Het is net als een recept voor het maken van een taart. Sommige houden van zoet andere weer niet. Jou klanten bepalen welk recept het beste werkt. Het is dan ook telkens weer experimenteren en verbeteren. Hoewel de basis hetzelfde blijft durf te spelen met de inhoud. Een internet marketeer is dan ook altijd druk bezig met splittesten.

 

Basis verkooppagina

Kopteksten

De eerste tekst die je tegenkomt op de verkooppagina is de koptekst. Binnen twee seconden besluit iemand om verder te kijken of door te klikken. Deze koptekst moet direct de spijker op de kop slaan. Lezers moeten direct weten of ze hier de oplossing voor hun probleem kunnen vinden. Maar nog belangrijker ze moeten direct een reden hebben om door te lezen. Maak ze nieuwsgierig om verder te scrollen.

 

Allinea’s

Schrijf korte stukken tekst die duidelijk zijn en direct to the point. Elke alinea moet je potientiele klant dichter naar de oplossing brengen voor hun probleem.  Maar vooral aanzetten om toch nog even verder te lezen.

In elke alinea die je schrijft moet de klant het gevoel geven dat ze op de juiste plaats zijn om hun probleem op te lossen.

 

Oude verkopers wijsheid

Woorden vertellen maar verhalen verkopen. Dit is zo 100% waar en vooral op je verkooppagina. Mensen zijn meer betrokken bij een persoon dan een onpersoonlijke website. Maak contact met de lezer. Iedereen wil ook het eind van een verhaal horen. Alleen wat woorden opschrijven zorgt ervoor dat je toekomstige klant snel afhaakt.

 

Kom geloofwaardig over.

Alleen een mooi verhaal is niet voldoende. Lezers willen ook graag lezen wie je bent om te weten of ze je wel kunnen vertrouwen. Ben je bijvoorbeeld een auteur van een boek over honden trainen. Laat het weten dit geeft meteen aan dat je er waarschijnlijk verstand van hebt.

 

Subkoppen schrijven

Mensen scannen een verkooppagina en zullen deze niet direct gaan lezen. De tussenkoppen zijn om die reden heel belangrijk. Ze verleiden de lezer om door te scrollen om nog meer te weten te komen over de oplossing die je aandraagt.

Elk tekstblok wat je maakt moet een goede subkop hebben. Hierin moet je samenvatten waarom ze deze tekst moeten lezen. Mocht een lezer dan toch wat meer informatie willen. Kan hij zonder irritatie naar het juiste tekstblok toe.

 

Nieuwe klanten zijn bang.

Ze zijn bang omdat ze je niet kennen. Bang dat ze in de maling worden genomen. Bang dat ze te maken hebben met een oplichter.  Je moet dus anticiperen op de bezwaren die een toekomstige klant heeft. Referentie’s plaatsen helpt ook al denkt de lezer dat ze net zo goed nep kunnen zijn. Het helpt om vertrouwen te krijgen in je product of dienst.

 

Geef garantie

En geef garantie dat je product of dienst werkt. Niet goed geld terug. Ga ook niet moeilijk doen als er iemand is die ze geld terug wil. Geef 100% tevredenheidsgarantie en laten we eerlijk zijn je wilt toch alleen maar tevreden klanten.

Je bouwt ongelofelijk veel goodwill op. Plus de kans dat je klant later weer terugkomt, want hij vertrouwt je volledig.

Garantie geven, laat zien dat jezelf gelooft in de kwaliteit van het product of dienst.

 

Bewijs dat je de oplossing hebt.

Verkoop je een product zoals een afslankdieet. Laat zien dat mensen daadwerkelijk afgevallen zijn met voor en na foto’s. Nog beter werkt het als je een video op je verkooppagina zet.  Voordeel is dat je dan ook makkelijk op youtube gevonden wordt het op 1 na grootste zoekkanaal.

 

De ultieme verkooptruc.

Mensen zullen niet gauw uit hun zelf zeggen hier heb je mijn geld. Ik wil dit product of deze dienst. Je zult meer succes hebben als je er ook werkelijk om vraagt. Het is flauw maar het is waar. Je hebt pas kans op succes als je vraagt om de opdracht of dienst. En niet alleen vragen maar ook uitleggen hoe ze dat moeten doen.

Je moet ze dus verleiden om tot de koop over te gaan. Dit kun je doen door een leuke bonus weg te geven. Als je nu dit koopt krijg je dat cadeau. Zet er wat druk achter zoals alleen zolang de voorraad strekt. Noem alle voordelen nog eens op. Herinner de klant eraan dat hun probleem verleden tijd zal zijn wanneer ze een offerte aanvragen of een product kopen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top