Gratis goed gevonden worden op internet

Hoe kom je hoger in Google. Natuurlijk kun je op een heel eenvoudige manier hoog in Google komen. Simpelweg door flink te betalen aan adwords en dan maar hopen dat je leads (potentiele klanten) ook conversie’s (verkoop) opleveren.

Maar het kan ook Gratis, het gaat niet snel, het is niet makkelijk en het kost ontzettend veel tijd. Voordat je uberhaupt resultaat ziet. Een markt met weinig concurrentie zal sneller gaan als dat je in een markt zit met ontzettend veel concurrentie.

 

Wat moet je doen met ontzettend veel concurentie.

Zoek een niche in de markt. Een klein deel waar jij je focus op wilt leggen. Stel je hebt een groentewinkel, ga niet alleen met die hele groentewinkel het internet op. Maar focus je op een niche, neem bijvoorbeeld alleen bananen. Dat is een niche, een klein deel van een groter markt geheel.

 

Wat heb je nodig om resultaat te behalen

Stel je hebt dus die groentewinkel. Maar je hebt ontzettend veel concurrentie op internet.  Maak dan twee websites. Je eerste website wordt een blog over “alles over groente”.  De tweede website wordt je satellietsite en gaat alleen over 1 onderwerp neem weer even bananen.  Hieronder geef ik je de technische kant van het verhaal.

 

Gratis hoog in de google resultaten komen.

Technische kant.

Eerst moet je de technische kant van je website in orde hebben. Dit geld zowel voor je blog als voor je website.

Met een wordpress site en de juiste plugins ben je al een heel eind op weg.

Een goede plugin die je een heel eind op de goede weg helpt is bijvoorbeeld SEO van yoast. Deze plugin is gratis te downloaden en de beste die je kunt vinden.

 

Zoekwoorden

Elk artikel wat je schrijft moet gefocust zijn op 1 zoekwoord. Dit zoekwoord moet circa 5% van de woorden uitmaken die je schrijft. Stel je hebt een tekst geschreven van 500 woorden. Zorg dat je zoekwoord circa 25 keer voorkomt in je tekst. Het helpt als je incidenteel dat zoekwoord even bold maakt.

 

Interne links

Binnen je website kun je de teksten onderling linken met zoekwoorden. Stel je hebt een artikel over bananen en deze tekst kun je dan linken aan een artikel over bananenschillen. In de tekst bananen komt het woord bananenschillen voor. Omdat je wilt dat je artikel over banenschillen goed wordt gevonden. Link je het woord uit het artikel over bananen naar het artikel over banenschillen.

 

Title tag

Een title tag is een zin of woord wat boven in de browser staat wanneer je het artikel geopend hebt.

Deze title tag moet hetzelfde woord of zin bevatten waar het artikel op gevonden moet worden.

 

Description tag

In de omschrijving tag moet ook het zoekwoord van het betreffende artikel komen te staan. Niet meer als twee regeltjes. Het mooiste is om het zoekwoord te vermelden en een trigger om je site te openen.

 

Alt tag

Bij een alt tag plaats je een zoekwoord bij een afbeelding. Elk artikel heeft een afbeelding nodig en de alt tag die je gebruikt helpt mee aan je zoekresultaten. Maar niet alleen afbeeldingen. Heb je de kans om een leuke videoclip te maken en bij elk artikel te zetten. Moet je dat absoluut doen, het geeft je een gigantische boost naar de eerste pagina toe.

 

Externe links

Hieraan ziet google dat je artikel interessant is voor andere mensen. Maar we hebben het dan wel over gerelateerde websites en natuurlijke links. Dus niet links die je koopt. Koop je wel externe links hebben deze vaak weinig of geen waarde voor je website. Google herkent deze links en kan je er zelfs strafpunten voor geven. Waardoor je niet meer op de eerste pagina komt te staan met je website.

Kun je een externe link krijgen op een gerelateerde website. Vraag dan of je gelinkt kan worden met een stukje anchortekst. Een anchortekst zijn enkele woorden waarin je belangrijkste zoekwoord  zit. Het stukje anchortekst wordt dan in zijn geheel naar je website gelinkt.

 

Social media

Facebook, twitter of google+ worden steeds belangrijker. Wanneer mensen je website gaan liken, delen of tweeten wordt dat ook als een link gezien. Om die reden belangrijk dat je ook bekend wordt op social media.

 

Uitgaande links

Omdat google haar gebruikers zoveel mogelijk relevante informatie wilt verstrekken. Waardeert google het als je mensen door verwijst naar relevante websites. Je kunt dan vanuit je blog door linken naar een satelliet website. (hierover later meer)

 

Content

Schrijf zo veel mogelijk informatieve en vooral waardevolle teksten voor je blog. Elk artikel minimaal 300 woorden gebruiken. Voldoende subkoppen gebruiken,hou het interessant en blijf vooral bij het onderwerp. Je satellietsites worden je verkoopsites. Daar later meer over.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top